Hverdagens traditioner
På Skolen ved Havet begynder alle 0.-5. klasseelever hver dag med en morgensamling fra 8.00 - 8.20. Her synger vi sammen, og får en fælles introduktion til dagen. 6.-9. klasse har en ugentlig fællessamling tirsdag eftermiddag.
Skolen ved Havets bygninger har huset Lynæs Børnehave i mere end 40 år, og vi har valgt at tage en fin tradition med fra børnehavens tid. Når der er fødselsdag på skolen, synges fødselsdagssang for fødselaren.
Vi har fået skrevet en Skolen ved Havet-sang, som alle elever jævnligt synger for at markere det fællesskab, der udgør en fundamental del af Skolen ved Havets værdigrundlag.
Faglige traditioner
En af Skolen ved Havets faglige traditioner er et tema med drama, teater og musik for hele skolen, der strækker sig over to uger i foråret.
Skolen ved Havets elever deltager også årligt i Skolernes affaldsindsamling.
Affaldsindsamlingen
Traditioner i forhold til årets gang
På Skolen ved Havet markerer vi selvfølgelig også de højtider, der knytter sig til årets gang.
I ugerne op til jul arbejder hele skolen på tværs og forbereder blandt andet et julemarked. Ved julemarkedet er der gløgg og æbleskiver til alle. Den sidste skoledag før jul er vi på besøg i Lynæs Kirke, og spiser julefrokost.
Fastelavnsfesten er selvfølgelig også et must, og påske markerer vi med en fælles påskefrokost og en sjov omgang påsketril på vores store udendørsområde, der har de perfekte skrænter til lige netop det 🙂