MOBILPOLITIK

Denne politik gælder for alle mindre digitale enheder (mobiltelefoner, smart watches etcetera). Mobiltelefoner og andre elektroniske medier er redskaber, som vi ønsker at udnytte og bruge i undervisningen – med omtanke:

• Vi ønsker at anvende digitale enheders funktioner, når det er smart, effektivt og læringsunderstøttende
  • Vi ønsker at begrænse den anvendelse, der forstyrrer koncentration, nærvær og læring
  • Vi vil undgå uhensigtsmæssig og/eller krænkende kommunikation til og om hinanden.

For at opnå dette gælder følgende guidelines for Skolen ved Havets elever:

• Når du møder ind til skoledagen, sættes din digitale enhed på fly-mode og afleveres i mobilkassen.
  • Din lærer bestemmer, hvornår du må bruge din digitale enhed i undervisningen.
  • Hvis du får lov af din lærer til at bruge den digitale enhed til at høre musik, skal det altid være med hovedtelefoner.
  • Du må ikke tage fotos af andre – uden at spørge om lov.
  • Husk at de ting, der sker i skolen, klares i skolen. Undlad at ringe og sms’e hjem til dine forældre, tal med din lærer.
  • Hvis du ikke retter dig efter din lærers henvisninger, inddrages din digitale enhed. Den vil blive lagt på kontoret med dit navn på – og du kan hente den ved skoledagens ophør.
  • Hvis din digitale enhed inddrages tre gange, er det dine forældre, der skal hente den.