"Jeg vil gerne være en del af en mindre skole, hvor der er nærvær, fællesskab og tid til stærke relationer. Derudover tiltrækker tanken om at ”alle kender alle” mig."

Maria Petersen

Maria afsluttede sin læreruddannelse på Frederiksberg Seminarium i 2009 med linjefagene dansk, matematik, dansk som andetsprog og håndarbejde, og har siden arbejdet på Korsager Skole i Brønshøj. Maria har siden også uddannet sig til svømmelærer, og har fungeret som afdelingskoordinator på Korsager Skole i to år.

Maria har ni års erfaring som klasselærer og har primært undervist i fagene dansk, matematik, dansk som andetsprog, håndarbejde/håndværk & design og idræt. Maria har også erfaring med undervisning i andre almene fag.

Maria er kendt som en målrettet, kreativ og omsorgsfuld person, der skaber struktur, og trives med udfordringer. Derfor prioriterer Maria kurser og efteruddannelse som en helt naturlig del af sin lærergerning.

Maria flytter fra København til Lynæs sammen med kæreste og to børn i sensommeren 2018.