"For mig som pædagog er en af de vigtigste ting at give børnene en god start på (skole)livet, med de forskellige ressourcer som de hver især har."

Jacob Mikkonen

Pædagog

Jacob er startet på skolen ved Havet i september 2021. Jacob underviser i idræt, har en del støttetimer samt timer i SFO.

Jacob er uddannet som pædagog tilbage i 2015 fra UCC Nordsjælland. Umiddelbart herefter blev Jacob ansat på Hanebjergskole afd. Uvelse, hvor Jacob havde en støttefunktion samt timer i SFO. Jacob har sideløbende taget et modul på diplomuddannelsen i modulet ”Pædagogfaglighed og lærerprocesser”. Dette foregok på UCC Nordsjælland.

Som person er Jacob nysgerrig, empatisk og smilende med en yderst professionel tilgang som pædagog.

I sit arbejde lægger Jacob stor vægt på respekt for det enkelte barn, at være i øjenhøjde med børnene samt det gode samarbejde med kollegerne.

Sin fritid nyder Jacob sammen med sin forlovede og deres fælles datter på næsten 1 år. Herudover nyder Jacob naturen og spiller rugby i Hundested Rugbyklub.

Jacob er bosat i Lynæs siden 2018.