Lyngbakken

Hverdagen på Skolen ved Havet foregår i skolens bygning på Lyngbakken 16 i Lynæs. Her er der indrettet store undervisningszoner, som kan benyttes på mange måder, alt efter behov. Hver zone har egne toiletter, og skolen har god handicapadgang og -toilet. Skolen har et stort, dejligt udendørsomåde, der indbyder til masser af tid og liv udendørs - blandt andet på den overdækkede terrasse.
Lyngbakken ligger centralt i dejlige Lynæs - få minutters gang fra havn, fjord, skov og strand. De naturskønne omgivelser er en integreret del af livet på Skolen ved Havet.

Vibehusvej

I den tidligere Vibehus Børnehave på Vibehusvej 1 holder vores store elever til. Her går 6.-9. klasse sammen, hvor de har masser af plads at boltre sig på. Skolen ved Havet har i 2021 overtaget grunden, og har planer om forbedring og opbygning af blandt andet undervisningslokaler, skaterrampe og gymnastiksal.