SPØRGSMÅL VI OFTE BLIVER STILLET

Hvad med faglærere?

Vi er i gang med at sætte et hold, der kan dække alle faglige behov. Hvis vi ikke selv kan dække fagene, tilkøber vi lærere udefra til enkelte fag.

Hvilke overvejelser har I omkring faglokaler? Er der mulighed for at låne lokaler? Vinderød låner lokaler.

Vi indgår samarbejder med spændende steder – for eksempel kommer hjemkundskab til at foregå på Madborgerhuset, Lynæs Købmandsgård. Vi lejer os også ind i faglokaler og idrætshal på andre af kommunens skoler. Og så har vi den store fordel, at vi kan skemalægge mere fleksibelt end en større skole kan. Hvilket vil sige, at vi kan tage en hel dag med fysik/kemi, for at få det meste ud af rejsetiden. Vores holdning er, at vi vil gøre en dyd ud af nødvendigheden – komme ud af de vante rammer og have spændende dage, når et fag kræver det. Det er faktisk en af de ting, vi glæder os rigtig meget til.

Elever med særlige behov?

Det er en vurderingssag – ud fra en samtale tages der stilling. Vi må som privatskole ikke udbyde specialklasser.

Hvad med kantineforhold?

Vi vil rigtig gerne have en madordning, og vi undersøger alle muligheder. Første sæson skal der smøres madpakker 🙂

Hvad med indskrivning?

Den er i fuld gang!!

Hvad med SFO? Åbningstid?

Vi åbner kl. 6, hvis der behov for det, og har åbent til klokken 17. Vi holder lukket mellem jul og nytår.

Kan man tale om en fast lærer som følger børnene fra 0. til 9. klasse?

Det kan vi ikke love, men selvfølgelig skal der være en klasselærer. Det bliver en forholdsvis lille skole. Derfor vil alle kende hinanden og en høj grad af tryghed sikres på tværs af alle klasser, lærere og vikarer.