"Det er vigtigt for mig i mit arbejde på Skolen ved Havet at være med til at skabe de rammer, der både fremmer et fagligt højt udbytte for den enkelte elev og udvikler fælles ansvarlighed for sig selv og andre."

Maybrit H. Olsen

Lærer

Med Maybrit som Skolen ved Havets indskolingslærer får skolens mindste elever en dygtig, tålmodig og supersød lærer, der altid har fingeren på pulsen. Maybrit er eminent til at opsøge og bruge den nyeste forskning og viden i sin undervisning. Det får alle børn at mærke.

Maybrit er oprindeligt uddannet pædagog fra Seminariet i Hillerød afsluttet 1997. Fra 2002 til 2004 valgte hun at læse til meritlærer på KDAS med linjefagene dansk og historie fra, hvilke senere blev suppleret med linjefaget natur og teknik. Maybrit har været ansat på Melby Skole i Halsnæs Kommune 2004-14. Derefter arbejdede Maybrit to år på Utterslev Skole, som er en naturfaglig profilskole i København NV –  også med indskoling. Det er også indskoling Maybrit har dækket i sin seneste ansættelse på Frederiksværk Skole afd. Enghave.

Maybrit er gift, har tre voksne børn, og bor i Asserbo, er en udpræget æstetiker (det er ikke for sjov, at vi har gjort Maybrit ansvarlig for dialog med skolens arkitekt om valg af maling og skabslåger – så ved vi nemlig at det bliver flot!), og omkring Maybrit hersker orden og struktur. Hun er en multikunstner, der ikke er bange for at kaste sig ud i vilde projekter, bare de giver god mening for eleverne. Maybrit går højt op i at børnenes faglige udbytte skal være helt i top, og at alle børn oplever glæde og begejstring, når de går i skole.

Med Maybrit som indskolingslærer, vil børnene møde en dybt engageret, skøn og stabil lærer, der både har det store overblik og fokus på det enkelte barn.

Maybrit er medstifter af Skolen ved Havet.